fredag 11. februar 2011

Supergode muffins

Disse muffinsene ble jeg inspirert av å lage etter at jeg så på bloggen til Monica at hun hadde lagd de. Syns de så veldig gode ut, så tenkte at disse måtte jeg bare prøve. Så benyttet andledningen til å bake til mannen..:) Dette er nok en av mine favoritter:)
Disse muffinsen bør prøves, de var fantastisk gode

Pynta et etasjefta med muffins, frukt, og litt sjokolade
Her er oppskrifta til deg som måtte ønske den. Den er til 24 muffins. Det er ikke for mange.. hehe og de kan fryses. ;-)240 g margarin240 g sukker2 egg600 g creme fraiche (to beger)500 g hvetemel4-5 ts bakepulver1 ts natronsaltca400 g frossne bringebær melis til å drysse overSett ovnen på 180 grader. Sett muffinsformene i brettet. Pisk smør og sukker hvitt. Rør inn egg og creme fraiche. Bland det tørre i en egen bolle og sikt det i smørblandingen. Rør for hånd til det er blandet. Ha røren i formene 3/4 fulle. Trykk bringebærene på toppen av muffinsene. Det er godt med mye bær! Stek muffinsene midt i ovnen i ca 25 minutter. Dryss melis over når de har kjølnet.

2 kommentarer:

  1. Du må skrive oppskrifta da:-) eller invitere til kaffi og muffens

    SvarSlett
  2. da har jeg skrevet ned oppskriften:) Men dere må gjerne komme en tur til veraland på muffins og kaffe og :) Hadde bare hvert koselig det..

    SvarSlett